Hong Kong Scene

7 oktober 2015 - Hong Kong Island, China

Hi folks, how 'r you today, 

de aanhef maakt al duidelijk dat we inmiddels in een ander werelddeel zijn aangekomen. Voor ons een verademing, na het vruchteloos ontcijferen van de chinese schrifttekens en het taalgebruik in Hong Kong.

Op onze voorlaatste dag in Hong Kong zijn we pas na de middag met de metro naar de bekende ladiesmarkt in Mong Kok geweest. A propos metro, je kunt deze toch beter vermijden op werkdagen, zo tussen vier en zeven uur. Mensenkinderen, wat was het druk rond die tijd, niet normaal voor mensen uit het Limburgse land. Trouwens het hele centrum van Mong Kok is een beetje een chaos met ongeveer vijf mensen op een vierkante meter. In de hoofdstraat is het geraas van de dubbeldeks-bussen oorverdovend en in de zijstraten is het een doelloos schuifelen in de menigte met als uiteindelijke bestemming, een metro halte om terug te keren naar het hotel. Het leidde er uiteindelijk toe, dat ik half geplet door de dichtgaande metrodeur toch nog heelhuids de tussenhalte bereikte, en Elsje op de instapplaats het nazien had. Enigzins ontdaan, waren we echter na een klein kwartier weer herenigd.

We hebben Hong Kong inmiddels achter ons gelaten en hopelijk ook de regen die ons toch al drie dagen dwars zit! Hopelijk is het bij onze terugkeer, eind november wat stabieler weer en zijn er wellicht wat meer culturele aktiviteiten te bekijken, die we dan fotografisch op deze pagina zullen weergeven. Op onze "vluchtdag" naar Australie hebben we het rustig aan gedaan, een Europees ontbijtje genomen en wat bijkomende zaken geregeld. 's Middags zijn we met de "Airport Express" naar het vliegveld gegaan, wat een prima manier is om de luchthaven te bereiken, die toch een stukje buiten het centrum ligt. Hopelijk is het in Cairns wat overzichtelijker als in Hong Kong, waar je makkelijk in de war kan raken als je van de halte Wan Chai naar Chai Wan moet met, tussenhaltes als Wan Chung en Chung Wan. We zien het wel...groetjes

 

 

Foto’s

7 Reacties

  1. Magda lahey:
    11 oktober 2015
    De volgende halte zal zeker meer rust meebrengen ,
    Na die miljoenen Chinese .haha
    Veel plezier
  2. Rob en leonie:
    11 oktober 2015
    hier schijnt het zonnetje en genieten we van de natuur,gaan jullie zover reizen om in de drukte en regen te lopen.wacht maar tot je in austalie zit dat is pas echt genieten gr
  3. Corinne:
    11 oktober 2015
    G'day folks, je verhaal markt en metro, wow, daar krijg ik het spaans benauwd van . Nu de rust en ruimte in Aussie land, daar is genoeg ruimte.
    groetjes, C en J.
  4. Ian:
    11 oktober 2015
    hoi oom en tante, dikke kus van ian. Veel plezier!
  5. Marianne sipers:
    11 oktober 2015
    Wouw ich zeen t al veur mich , ich zou in paniek geraakt zin maer geer blief kalm .ben benuut nao t volgende bericht tot snel groetjes
  6. Nike-Math:
    12 oktober 2015
    Hee reizigers!!vandaag heerlijk aan de wandel geweest met Corine en marian,veel zon ,dus een prachtige herfst dag.en natuurlijk over jullie geklets,let wel wat beter op elkaar??.we wachten weer op nieuwe berichten.
    Groetjes nike
  7. Bella:
    13 oktober 2015
    hoi daar hoef je niet voor naar Mongkok te gaan dat gebeurde Margo en mij in de metro in DenHaag